Z ceną można zejść bardzo nisko, zakładając części jakiś dziwnych firm których w ostatnim okresie pojawiło się dosyć dużo.
Sam klientom zakładam oryginały + pompa wody Ruville = ok. 680zł + 270 robocizna wraz z diagnozowaniem, sprawdzeniem kąta wtrysku i ewentualną regulacją. Każdy był zadowolony,
może mniej Ci u których znalazłem jeszcze inne usterki (99%) :wink: :szeroki_usmiech
W tym auto zastępcze na czas naprawy
Zamieszczone przez Maro2225
Dodam,ze caly czas bylem przy aucie.
Fakt, jeśli się nie ma zaufania do mechanika to ok. Wiem jak to jest gdy auto to takie oczko... :wink:
ale w niczym to nie pomaga a nieraz jest cholernie denerwujące
z doświadczenia wiem że wtedy naprawa sporo się przedłuża
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Ja to rozumiem, bo mimo zupełnie innej branży nie lubiłem nigdy jak klienci stali za plecami. Wtedy coś złośliwie musi upaść np. w piach, albo się rozsypać w rękach. I nie z mojej winy - a np. produkcyjnej lub materiałowej.
Od jakiegoś czasu uważam, że jeżeli sam czegoś nie potrafię zrobić to szukam kogoś, do kogo mam zaufanie - i wtedy już W OGÓLE nie stoję za placami a grzecznie czekam w domu/poczekalni etc...
Za kpl tj pasek conti napina rozrzadu litensa, i cala rolkownia INA plus pompa ruvilla zaplacilem na ZMAX.PL rowno 550 zl bez wysylki.
Za wymiane w zaprzyjaznionym warsztacie zaplacilem 230 zl.
W sumie wyszlo 780 zl, co uwazalem za i tak niezly wyczyn Jednak minelo ponad pol roku od marca, trzasnalem juz ponad 15 tysi na tym i wszystko bangla super. Teraz pewnie zaplacilbym wiecej :twisted:
Ja robiłem dwa tygdonie temu przeglad po 90tys. Za rozrzad z pompa wody zapłaciłem 660zł do tego robocizna (w tym wymiana oleju, filtrów....) i dodatkowo jeszcze jakis 2 czy 3 elementów związanych z rozrzadem zapłaciłem 550zł. Sama robocizna wynosila bodaj 350zł. Czyli rozrzad + robocizna ~1000 zł. ASO krzyknęło sobie od 1800zł :evil:
Dostalem dzisiaj wszystkie graty zamowionego rozrzadu. Wszystko było w pudełkach RUVILLE, natomiast poszczególne części wyglądały następująco:
-pompa wody RUVILLE
-napinacz Litens
-pozostałe 3 rolki INA
-pasek Contitech ct 946
Ponizej zamieszczam cytat dobrygrzeswawa oraz aldam
Są dwa rodzaje pasków 038109119D (ct 946) lub 038109119M (ct 1044)
Sprawa wygląda tak:
Według ETOS-a to:
038 109 119 D idzie do numeru silnika:
>045 000 AQM
>565 000 AGR
>500 000 ALH
>595 000 AHF
>150 000 ASV
038 109 119 M idzie od numeru silnika:
045 001> AQM
565 001> AGR
500 001> ALH
595 001> AHF
150 001> ASV
Oba te paski mają 141 zębów takiego samego kształtu i tak naprawde nie wiem czym się różnią- może wytrzymałością, grubością, szerokością
Dlaczego do Volkswagena VW TDI
używa się dwóch pasków bez
zauważalnej różnicy: CT 946 oraz
CT 1044 ?
Pasek CT 1044 jest wymagany przy
określonym numerze silnika w
zależności od kodu silnika zgodnie z
danymi VW. Pasek CT 1044 można
stosować również do starszych
silników TDI. Dzięki dodatkowej
tkaninie wzmocnienia możliwe jest
większe obciążenie paska. Numer
OE wynosi: 038109119M.
Okazuje sie ze posiadam silnik ASV o numerze 493746, czyli wychodzi na to ze weglug cytowanych danych powinienem zalozyc jednak pasek CT 1044.
Teraz pytanie czy cos sie w silnikach ASV zmienilo od numeru 150001?
I co by moglo sie stac montujac do mojego silnika pasek CT 946? :roll:
Jako ze graty przyszly droga pocztawa, wiec z wymiana paska bedzie troche krecenia.
Samiec, moim zdaniem nic się nie zmieniło tylko po prostu producent zabezpiecza sie w ten sposób, tak na wszelki wypadek dedykując wzmacniany. Byćmoże były jakieś przypadki zerwania lub nadmiernego wyciągania się paska
jednak to tylko moje przemyślenia
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Samiec, moim zdaniem nic się nie zmieniło tylko po prostu producent zabezpiecza sie w ten sposób, tak na wszelki wypadek dedykując wzmacniany. Byćmoże były jakieś przypadki zerwania lub nadmiernego wyciągania się paska
jednak to tylko moje przemyślenia
Tylko jezeli rewolucji nie bylo w silniku, a pojawialay sie jakies przypadki zerwan itd. to raczej producent powinien zlecic wymiany paskow na mocniejsze takze w starszych wersjach silnikow. :roll:
Chyba jednak lepszy bedzie ten dedykowany, biorac pod uwage ze silnik ma lekkiego (narazie) wirusa, wiec i obciazenia sa wieksze. Chce po prostu, aby to wytrzymalo kolejne 90kkm.
[ Dodano: Pią 07 Gru, 07 18:05 ]
A wiec zamiana ct 946 na ct 1044 jest w trakcie
[ Dodano: Pią 14 Gru, 07 01:30 ]
Pasek jest juz wlasciwy(ct1044), teraz pytanie niby blache. Z rolkami firmy INA nie ma w komplecie srub itp.. Wyczytalem kiedys na forum ze powinno sie stare sruby je wymienic na nowe. Skad je teraz wziasc, czy w ASO dostane takie sruby lub gdzie szukac ? :roll:
Ja jak wymieniałem u siebie rozrząd kupłem zestaw Gates'a. Wtym zestawie też nie było śrub. W orginalnych skodowskich widziałem że są. Podjechałem do Skody na Sokratesa i nawet chciałem je kupić, ale gość z salonu powiedział mi że sa tylko z zestawami. Trochę dziwne?
Wlazłem więc jeszcze na strone Gates'a i doczytałem sie że w zestawach jest wszystko co jest potrzebne do wymiany. O ile dobrze się doczytałem po angielsku :lol: .
Zostały wiec stare śruby.
Ja niedawno wymieniałem rozrząd i przy okazji wymieniłem sobie termostat (tak na wszelki wypadek bo i tak wszystko było rozebrane) i płyn chłodzący (co 3 lata lub co 60tyś powinno sie wymienić). Za kompletny oryginalny rozrząd do AGU zapłaciłem 450zł (jedynie pompa była Ruville) a wymianę zrobiłem sam wiec za robociznę zapłaciłem 0zł
Pytanie było tylko teoretyczne w sprawie odzyskiwania.
A o wymiane pytam sie dlatego, że chcę wymienić płyn w styczniu jednak rozrząd w okolicy maja mnie czeka więc...zaczekam do wymiany r.
koszty do mojego 1,6 BFQ w ASO w Białymstoku wg wczorajszej wizyty
wymiana 450
części 750
pompa 150
Jeśli będziesz chciał tam wymieniać za takie pieniądze to ok ale mogę Ci powiedzieć że we wtorek będę robił właśnie BFQ i kolega płaci mniej za wszystko niż Tobie powiedzieli za same części. Części oczywiście oryginał zakładam
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
witam ja dziś rano zmieniałem rozrząd. Części kupowałem na trockiej w warszawie. Koszt to 719zł za rozrząd z nową pompą oczywiście oryginał mam u nich kilka % zniżki wiec może być troszkę drożej normalnie. Za wymianę rozrządu z 4l płynu chłodniczego zapłaciłem 270zł na ul łodygowej firma Walczak \Dodam że po rozebraniu okazało się, iż rolka napinająca a dokładnie dolna jej blaszka była pogięta i to był ostatni dzwonek przed zniszczeniem silnika bo napinacz nie działał 100% a zmieniałem 20 tysięcy wcześniej profilaktycznie
pozdrawiam
Dodam że po rozebraniu okazało się, iż rolka napinająca a dokładnie dolna jej blaszka była pogięta
tom321, to "podziękuj" tym co ostatnio wymieniali Ci rozrząd bo tak jest jak się laik bierze za mechanike :x Miałeś szczęście że tyle wytrzymało, ja natomiast przejechałem ok.500km i silnik się "rozpadł". Teraz już nikomu do rozrządu nie dam się dotknąć :evil:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
no niestety nie wiem komu mam dziękować bo kupiłem go w październiku 2007 co najlepsze wykręciłem 130KM i mam ciężką nogę. Więc podziękuję fartowi chyba :lol:
Komentarz